Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 9 juli 2013

PanPastel Gereedschapsbakje ... deel 2





PanPastel Gereedschapsbakje ... deel 2


Ik heb natuurlijk ook een bakje voor de sponsjes nodig!
De twee bakjes heb ik met scharniertjes verbonden en kan zo ruimte besparen als ik niet met PanPastels bezig ben. Ik klap hem dicht en die dingen uit het eerste bakje komen bovenop.

Materiaal:

houten bakje
gesso
acrylverf burnt sienna
Washi tape
schuurpapier
Stempels: Tim Holtz, Stampington, Impression Obsession
StaZon jet black inkt
Template TCW
Versamark
Kwast, Sofft sponsjes, Sofft tools, Cut-n-dry nibs met houder
12 grote siernagels  (incl. die van 22 juni), 2 scharniertjes met schroeven,
hamer, dikke prikpen, schroevendraaier

PanPastels:
Burnt sienna tint 740.8
Burnt sienna 740.5
Yellow ochre tint 270.8
Diarylide yellow 250.5
Bright yellow green shade 680.3
Phtalo blue 560.5
Turquoise 580.5
Red iron oxide 380.5
Permanent Red 340.5

Werkwijze:

Het tweede bakje wordt gemaakt als het eerste van 22 juni:

Het bakje bakje van binnen en buiten met Gesso verven. Als het droog is, licht schuuren

Aan de buitenkant, naar wens, washi tape aanbrengen en licht sponsen met gesso.

Alles goed laten drogen en de binnen- en onderkant met acrylverf burnt sienna verven.

De buitenkanten sponsen met burnt sienna tint, yellow ochre tint en burnt sienna. Fixeren.

Het bakje van buiten bestempelen en alles mooi inkleuren.

Zet accenten met red iron oxide.



Leg het template op verschillende plaatsen en dep met Versamark. Met permanent red en Phtalo blue sponsen en fixeren.



Prik de gaatjes voor de schroeven en bevestig de scharniertjes.



De siernagels komen beneden op de hoeken en boven op, alleen aan de voorkant, anders sluit het niet.




Nu kan je het gereedschapsbakje vullen!







Groetjes
Herma




4 opmerkingen:

Gerrina zei

Mooie kleuren en origineel idee! Groetjes, Gerrina

Rosita zei

Geweldig Herma , wat vind ik dit GAAf dit past precies in mijn straatje ahahaha..

lieve groetjes Rosita

Judith Liefting zei

Wat is ie gaaf!!!

Yvonne zei

Wat een gave creatie!
liefs Yvonne