Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 17 augustus 2013

Song in my heart

Na een heerlijke vakantie was het gezellig thuiskomen omdat er nieuwe PanPastelletjes en Prontymasks waren en werden afgeleverd, dus dat vroeg om AKTIE!;-)
gebruikt voor deze kaart:
Pronty Mask: Heart of Flower
Stempels kostuumladies; Lost Coast
tekststempel op hart: Fiskars Friends Forever Quotes
Tekststempel achtergrond: Stampinback
PanPastels:  250.8 Diarylide Yellow Tint
             250.5 Diarylide Yellow
                         250.3 Diarylide Yellow Shade
280.5 Orange
              340.5 Permanent Red   
          380.5 Red Iron Oxide
                        640.3 Permanent Green Shade
                   220.3 Hansa Yellow Shade
Embossingpoeder: Zwart
Versamark
Kantje gekleurd met Dylusion sprayinkt Fresh Lime
Biesje geel
Vlinderponsje
Molotow one4all white

Een vierkante witte kaart eerst geheel kleuren met de 250.8
Dan de Prontymask erover leggen (ik heb 'm met een klein stukje schilderstape vastgezet)
Dan geheel inkleuren met 250.3, 280.5 en 380.5
Toen ik het geheel af had vond ik het eindresultaat wat laf, dus het ik de contouren van de lijnen met een zwarte multiliner 0.05 van Copics ingetekend.
De dames in kostuum met zwart(Archival) op een correspondentiekaart gestempeld en de ene dame ingekleurd met 250.8, 640.3, 220.3. De andere dame met 340.5, 380.5, 250.3, 280.5. Daarna fixeren en uitknippen. Ook het hart uitknippen om de randen.
Close upje van de uitgeknipte dames op het hart.

Voor de achtergrond een stuk rood cardstock inkleuren met 380.5 en fixeren. Na droging de stempel van stampinback diverse keren afdrukken met Archival Coffee. Kantje kleuren met de dylusioninkt laten drogen en met een gele bies positioneren op de achtergrond. Vlindertjes stanzen en met een swirlstempel en versamark bestempelen en dan met 380.5 inkleuren en fixeren. Stipjes opbrengen met de Molotow. 
Tekststempel van Fiskars met versamark afdrukken en met zwarte embossingpoeder verhitten. Vlindertjes positioneren op het hart. De randen van de roodbruine achtergrond met zwarte distressinkt nonchalant sponzen direct to paper. Geheel op een groene achtergrond matten.
Gehele kaart is 20x20 cm geworden. De prontymasks hebben een royale afmeting waardoor je automatisch een wat groter project maakt.

Ik hoop dat jullie ook nu weer een klein beetje inspiratie hebben opgedaan.

5 opmerkingen:

Anneke zei

N ou jouw aktie is zeer geslaagd hoor. Prachtig. Groetjes, Anneke.
www.annekescardart.blogspot.com

Gerrina zei

Mooie achtergrond! En mooie combinatie+ straalt een leuke vintage look uit! Fijn weekend, Gerrina

Unknown zei

Would love to use my pan pastels and use that mask and stamps. Beautiful & romantic.

Willy de Bruijne zei

wow, dat is een heel project geworden... mooi!

Juanita zei

Leuk zeg!!
Ik heb maar 2 kleuren en wist niet zo goed wat ik ermee kan doen, en nu zag ik deze blog!
Ik wordt gelijk volger hoor!
Liefs Juanita