Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 18 september 2013

Herfst in Pan Pastels........


Hallo allemaal,

Dit is dan mijn eerste bijdrage aan het Pan Pastel blog. Ik hou veel van de herfst en vooral de kleuren spreken me aan. Dus heb ik deze kaart in herfstkleuren gemaakt. Ik heb 'm voor jullie uitgewerkt in stappen met foto's. Ik heb de Pan Pastels verwerkt op fluweelpapier maar deze soort schijnt niet meer in de handel te zijn. Natuurlijk zijn er meer soorten fluweel papier in de art winkels te vinden maar deze zijn ook kostbaar. Ik werk eigenlijk op allerlei soorten papier en ga zeker meer papier soorten uit testen en laat het jullie weten.
 Benodigdheden:
Pan Pastels;
220.5-Hansa Yellow
220.3 - Hansa Yellow shade
250.5- Diarylide yellow
280.5- Orange
280.3- Orange shade
280.1- Orange extra dark
680.3- bright yellow green shade
680.1- br.yellow green extra dark
780.3- Raw umber shade
340.3- Permanent red shade
Spectrafix fixatief (alcoholbasis)
gumpotlood Derwent
Versamark
Archival zwart
Memento inkt; brown/espresso/bamboo leaves/morocco/rhubarb stalk
WOW emboss.poeder ; copper sparkle en gold sparkle
heattool
witte gelpen Sakura
dewdrops div. kleuren
koperkleurig matpapier
stempels;
Impression Obsession cover a card;
Distressed Denim/Spatter/french script
IO tekst stempel 'Life'.....
Crealies spikkel stempel(bits&pieces no.4)
IO rozeblad groot/klein
I-stencil vrouwengezicht

Werkwijze:


1e laag:
Stempel de cover a card Distressed Denim met Versamark en verwerk de 3 kleuren Pan Pastels hierover met het sponsje. Na elke laag heb ik gefixeerd.

2e laag:
Stempel de cover a card Spatter met Versamark en bewerk met de 3 kleuren.
Fixeer


p.s in mijn 'pannetjes' zie je nog wel eens beschadigingen........nee, ik ga er netjes mee om maar geef ook workshops en daar gebeuren nog wel eens ongelukjes.......gelukkig kunnen ze er tegen!

3e laag:

Bewerk met een sponsje en Versamark het I-stencil (te koop bij Stampingcorner) en hierna met Pan Pastel Orange extra dark. Verwijder overtollig poeder met gumpotlood. Ik vind het gumpotlood een onmisbaar tool......net zoals een wit potlood en witte gelpen.


4e laag:

stempel de cover a card French script met Versamark gedeeltelijk aan de rechterzijde en bewerk met Pan Pastel Orange extra dark/Raw umber shade/bright yellow green extra dark.
Bij elke laag heb ik weer even de witte plekken van de eerste laag open gemaakt met het gumpotlood.


5e laag:

stempel de tekst 'Life...' met Versamark en bewerk met PP raw umber shade

6e laag:
Stempel het grote dichte rozeblad linksonder en aan de rechter bovenzijde met Versamark en bewerk met de diverse tinten. Dit doe ik met de tool en het meest spitse sponsje. Het kleine rozenblad heb ik met wat bijpassende tinkten Memento inkt erover gezet. Bewerk de open tekst gedeelten met de witte gelpen.


7e laag en finale kaart:

Stempel de spikkels met zwart in r.boven en l.onder hoek. Stempel nogmaals de spikkels met Versamark en emboss met WOW copper en gold sparkle. Verhit met heattool. Plak vervolgens nog wat dewdrops op (met glossy accents of Judi Kins Diamond glaze) Mat de kaart op koperkleurig papier en bevestig op de kaart.



Dit was een uitgebreide blogpost en ik hoop dat de stappen zo duidelijk zijn! Heb je nog vragen....stel ze gerust en tot de volgende keer.

Creatieve groet,


Miranda




26 opmerkingen:

Anneke zei

Miranda wat is dit mooi. Prachtig die kleuren. En heel duidelijk beschreven. Een lust voor het ook. Groetjes Anneke.

Boukje zei

Prachtig gedaan Miranda! Mooie kleuren en duidelijk in stappen, mooi om te zien!
Groetjes Boukje.

Gerrina zei

Mooie kaart! En lekker duidelijk hoe die opgebouwd is! Welkom hier! Groetjes, Gerrina

Petra zei

Prachtig gedaan en een duidelijke uitleg.
Groetjes
Petra

Anne zei

Mooie kaart en duidelijke uitleg,ik ben een beginner met pan pastel en zit nog maar wat te klungelen,het meeste beland nog in de prullenbak....
Dus zo' n uitgebreide uitleg ben ik blij mee!

maria's knutselplezier zei

Bedankt Miranda voor de goede uitleg, ik ga het ook eens proberen, want mijn eerste probeersels waren niet zo'n' succes en ik had het bijna opgegeven met uw aanwijzingen heb ik er weer zin in gekregen!!!Want je kaart is weer een prachtexemplaar, heel mooie kleuren heb je hier weer samengebracht!!!

Groetjes en bedankt!!

Maria

Karin zei

Wow schitterende creatiE, mooie kleuren en inderdaad een duidelijke uitleg! Groetjes karin x

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful composition, love the soft gorgeous coloring and the mystery look of the face, you've made an awesome card!
Lieve groetjes Anja

Unknown zei

Prachtig! Jeetje, wat je allemaal al niet met Pannetjes kan doen... geweldig om te zien.

Unknown zei

Me encanta, lo voy a probar. Muchas gracias!!!

Shirley zei

Wat een duidelijke uitleg! Nu kan ik stap voor stap aan de slag...
Groetjes, Shirley

Thea zei

Wauw wat een super mooie kaart en een duidelijke uitleg krijg helemaal zin om het ook te doen.

Bedankt hiervoor Groetjes Thea

Ellie Knol zei

Wat geweldig mooi!

petpan zei

Schitterend !! En met een hele duidelijke uitleg,dank je wel
Groetjes Wendy

Marjolijn, Rotterdam, the Netherlands zei

Super kaart en super uitleg. Ik ga er ook mee aan de slag. Altijd benieuwd als je een stappenplan volgt hoe het eruit komt te zien, hahaha.

Hella zei

P R A C H T I G!! Geweldig je stap-voor-stap uitleg. Superopbouw van kaart. Een genot om te zien en de moeite van het "liften" waard;-)

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit weer mooi Miranda. En zulke schitterende herfstkleuren, warm en mooi. Super mooie combinatie en ook stencil.
Lieve groetjes
Marja x

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit weer mooi Miranda. En zulke schitterende herfstkleuren, warm en mooi. Super mooie combinatie en ook stencil.
Lieve groetjes
Marja x

Gerrittina zei

Ontzettend mooi. Dank voor de uitgebreide uitleg!

Gr. GZ

Diny Sprakel zei

Kijk Miranda, daarom wilde ik jou hier zo graag bij hebben. Prachtig en heel duidelijk
Welkom Diny

Unknown zei

Wow wat mooi.. Is er niet in de buurt van Heerde iemand dat mij dat kan leren?

Sylvia zei

Wow Miranda, dit is echt zooooooooooo mooi!!
Groetjes Sylvia

Karin Heiloo zei

Mooi Miranda!!!
Wat een kunstwerkje is dit weer :)))

Groetjes Karin

Anoniem zei

Geweldig Miranda en wat een heerlijke stap voor stap beschrijving!

Anny van der Meeren zei

Schitterend, dank je wel voor deze zeer duidelijke beschrijving.
Groetjes Anny

made by ineke zei

schitterend
vind het erg mooi
ik heb ook wat kleurtjes in huis maar hou het nog bij een achtergrondje en ga op zoek naar een workshop!
bedankt voor je uitleg
gr ineke