Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 15 november 2013

Een Art journal pagina


Goedemorgen Lieve lezers,

Het plan was om vanmorgen vroeg deze blogpost te schrijven.
Het is wat later geworden en nu schrijf ik hem met onze jongste dochter Sophia op schoot.
Na 4 dagen van huis te zijn geweest, 
ik was in Wiesbaden met 28 andere Europese Copic Instructors,
is mama toch wel gemist.

Ik doe mijn best om een zo goed mogelijk leesbaar bericht voor jullie te schrijven.
Zie je rare dingen, dan heeft Sophia geholpen.

z"? /., nm,l
'j

]01
ZAq
21

Hier staat dus, over naar de post voor vandaag .... LOL

Ik heb vandaag een  Mixed Media pagina voor jullie.

 

Ik ben begonnen met de pagina te verven met een brede Molotow Marker.
Inmiddels al wel erg bekend zijn de kleine Molotow markers.

Wat is een Molotow marker, dit zijn stiften met acryl verf, verkrijgbaar met verschillende
punten en in veel kleurtjes.
Deze keer heb ik gewerkt met een brede punt zodat ik op een hele handige manier vrij
snel zonder vieze kwasten schoonmaken, de
pagina wit kan verven.

Een close up van de punt.

Met de marker, eerst goed schudden, de punt indrukken totdat de verf tevoorschijn komt,
verf je heel snel de pagina, ik heb het niet netjes gedaan, zodat er ook nog
plekken van het papier over blijven. 

Dop erop en klaar, dat werkt pas heerlijk, 
het super voordeel is dat je geen waterbakken nodig hebt voor kwasten.

Ik heb de pagina aan de lucht laten drogen, dit kun je natuurlijk ook versnellen
met een heat tool. 


Nadat de verf droog was, heb ik hier en daar wat tissue tape geplakt
Met grote sponsen heb ik kleur opgebracht, voor het werken op grote oppervlakte
zijn de blok sponsen ideaal.
Met een sjabloon zijn de blaadjes gemaakt.
Dit heb ik op 2 manieren gedaan.
* eerst heb ik het sjabloon op de pagina gelegd en met een kleine ronde tool
de groene kleur aangebracht.
* Op de plaatsen waar hij donkerder moest worden heb ik het sjabloon gelegd
en met een vingersponsje Versamark inkt gesponsd.
Als je nu het sjabloon weg haalt kun je met dezelfde kleur groen over de Versamark
heen waardoor je diepte verkrijgt.


Op een Craftsheet heb ik 2 tinten oranje Distress Paint aangebracht
hier water op gespoten
en eerst de hand van onze oudste dochter in gedoopt om vervolgens een afdruk te maken
op de pagina.
Ditzelfde toen het goed ging gedaan met de hand van Sophia en ook dit ging heel goed. 
Ze werkte mooi mee.
Uit een Japans boek is het hart geknipt en gekleurd met rode PanPastel.
Nu ben ik verder gegaan met diverse stempels en zwarte en groene Archival inkt
De open blaadjes zijn weer ingekleurd met Bombay inkt in oranje en geel met een dun penseel.
Als laatste heb ik met een witte dunne Molotow Marker de lijnen van de hand omtrokken
en met zwart en orange Molotow de tekst geschreven.


Hieronder nog even de gebruikte kleuren PanPastel
Diarylide Yellow 250.5
Hansa Yellow 220.5
Red Iron Oxide 380.5
Chromium Oxide Green 660.3
Chromium Oxide Ex Dark 660.1

Ik ben natuurlijk weer erg benieuwd wat jullie van deze creatie vinden.


7 opmerkingen:

Ghea zei

watn SUPERGAAF is dit gemaakt van je twee schatten van meiden.
Liefs Ghea ♥

Gerrina zei

Wat een leuk idee! Een moment in hun leven even vastgezet! Groetjes, Gerrina

Riet Kamstra zei

Dat zullen je dochters leuk hebben gevonden om zo met mamma mee te werken en het resultaat mag er zijn. Leuk voor later, als ze dit terug zien :)
Groetjes, Riet

Unknown zei

Wat leuk!

Mieke zei

Ziet er heel leuk uit!

roelie zei

super lydiamet de handjes van je dochters er op heel mooi

de kleuren combi ook

gr roelie

Anneke zei

Wat een leuk idee, heel origineel.
Groetjes Anneke.