Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 25 november 2013

Kerstdecoratie

Deze keer wat kerstdecoratie van mij. Gewoon van papier en natuurlijk PanPastels... En natuurlijk zijn het kerstballen, maar ook een ster. Ook in zwart gemaakt , dat is helemaal op dit moment een kleur die veel in projectlife en bij het scrappen wordt gebruikt en die ik super leuk vind om met de PanPastel metalics te combineren:






Als eerste heb ik op een stuk crème kleurig papier met Versamark vier keer een kerstbalstempel (Reprint) afgedrukt. Op de rest van het papier een sterrenstempel een aantal keer onder elkaar met Versamark gestempeld. Over alle afdrukken ben ik met PanPastel 931,5 copper heen gegaan. Dit papier heb ik gefixeerd.

De kerstballen uitgeknipt, dubbelgevouwen, een lintje bevestigd en ze tegen elkaar geplakt.
Uit het stuk met de sterren heb ik een ster en een kerstbal geknipt en de randen daarvan een heel klein beetje gesponst. Die even apart gelegd, om eerst de ster en andere kerstballen te maken.
Hiervoor heb ik op zwart papier een sterrenstempel (Hema) en een stempel met een rijtje bomen (Hema) gestempeld met Versamark. Die heb ik met PanPastel620,5 Silver gekleurd. Op het zwart geeft dat een heel mooi effect!
Op een ander stuk zwart papier een achtergrondstempel met ijssterren gestempeld met Versamark en daar met PanPastel 560.8 Pthtalo Blue Tint over heen gegaan. Ook mooi, maar dit geeft een veel zachter effect.
Beide papieren gefixeerd en later drogen.
Uit het stuk met de sterren heb ik de stervorm vier keer uitgeknipt en uit het stuk met de ijssterren heb ik acht keer een kerstbal geknipt.

Deze dubbel gevouwen en met een lintje ertussen aan elkaar geplakt, zodat er twee kerstballen en een ster ontstaan.



Op een stuk kaartkarton heb ik de reststukken van het zwarte papier gebruikt. Ertussen een strook licht crème kleurig papier waarop de kerstwens (Studio Light) is gestempeld en met een glitterpen is bewerkt. Hierop heb ik de ster en kerstbal die ik apart had gelegd met een strikje verhoogd opgeplakt.

Wie weet maak jij je kerstdecoratie dit jaar ook met de sprankelende PanPastel metalics?



Creatieve groetjes,
Gerrina

5 opmerkingen:

Miranda zei

Leuk idee om zo de kerstballen te maken Gerrina en een mooie kaart tot slot! groetjes Miranda

Kay Wallace zei

Absolutely beautiful, Gerrina!

Ellie Knol zei

Mooi, mooi!

Mieke zei

Wat zijn ze leuk!

Boukje zei

Mooi gedaan met de metallics!
Groetjes Boukje.