Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 7 november 2013

Spannend - de eerste keer als DT lid hier bij Pan Pastel BNL!

Wat was dat een verrassing, zomaar weer een DT erbij! 
En dat nog wel voor Pan Pastel. 
Toen Pan Pastel nog geen eigen blog in Europa had, had ik ooit wel graag mee willen doen met Pan Pastel UK, maar dat hoeft nu niet meer. 

Ik hoop dat ik jullie door de voorbeelden die ik maak, kan inspireren dit prachtige product ook te waarderen, en ermee te gaan spelen. 


 ****

 Stap 1:
Stempel de afbeeldingen met Versamark. Begin met de lichtste kleur Pan Pastel - Chrome ox. green 660.5- aan te wenden op de bladeren met de applicator. Ga door met het donkerder prachtige groen - Phtalo green 620.5 -  Zo krijg je een mooie kleurschakering in de groenen. De bloemen kleuren met Red Iron Oxide 380.5 (mijn favoriete kleur!), breng ook op de bladeren hier en daar een beetje van deze kleur aan.
PS Zoals je hier kunt zien, begin ik altijd op een groter stuk kaartkarton als nodig. Pas als ik de 'focal point' goed kan vaststellen, snij ik het op maat.


Stap 2:
Om wat diepte aan te brengen heb ik bij de aanzetpunten kleine toetsjes gekleurd met een watervaste bruine marker. Zorg dat het mooi in de achtergrond komt, door er met de vinger over te gaan, in de richting van het aangebrachte streepje - dat maakt dat het wat subtieler wordt. 


Stap 3: 
De Carte Postale tekst is op dezelfde manier gedaan als in stap 1.
Hierna heb ik het alles gefixeerd. 




 Stap 4:
Mensen die me goed kennen, weten dat ik een zwak heb voor alles wat lijkt op tekst. Bij gebrek aan een bruine of zwarte Pan Pastel, heb ik het gestempeld met bruine watervaste inkt. Ik vindt het altijd mooi om te zien hoe het alles bij elkaar brengt.


Stap 5:
Kleur het scrappers floss met Pan Pastel Red Iron Oxide 380.5, door er eerst versamerk op aan te brengen. 



Stap 6:
Breng een doodle randje aan met dezelfde watervaste pen als genoemd in stap 2. Breng op plekjes versamark aan met een versamark pen op de randen van het papier, buiten het doodle randje, en breng ook daar de drie verschillende kleuren Pan Pastels aan.



Stap 7: afwerking...
Pons een gaatje in het papier, en breng het scrappers floss aan, gewoon met een knoopje. Knip de uiteinden ervan op verschillende lengtes af.  
De papierranden zijn gedaan met een paperdistresser. 
Plak het op een kaart.

****
Veel plezier met je Pan Pastels, en tot volgende keer!

15 opmerkingen:

Boukje zei

Prachtig gemaakt en mooi de beschrijving erbij!
Groetjes Boukje.

Anneke zei

Elly dit is gewoon prachtig.Je hebt het ook heel duidelijk uitgelegd.
A Piece of Art.Welkom bij de club. Groetjes Anneke.

Gerrina zei

Welkom bij onze groep. Een mooie kaart Elly! Fijne uitleg en mooie stempel.Groetjes, Gerrina

gré zei

super mooi
en ook de beschrijving

Theresia zei

Mooie kaart en een gave stempel!
Groetjes, Trees

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtige creatie, en bedankt voor je duidelijke beschrijving, wat een prachtige stempel ook, helemaal prachtig hoor!!!

Groetjes
Maria

Els zei

Hoi Ellie... kom ik je hier tegen en wat leuk jij met de pannetjes.
Ik zal het eens gaan uitproberen, want ik ben nog maar een beginneling.
heb van de week al iets gemaakt van Hella en dat is gelukkig mooi geworden. Komt morgen op mijn blog.

Groetjes, Els

Marianne zei

Mooie kaart en bedankt voor de uitleg!
xxx Marianne

Mieke zei

Zo mooi!
De uitleg er bij is altijd handig.

Unknown zei

Wat een mooi kaartje zeg!

Joke sk zei

Hallo Ellie,

Dank je wel voor de leuke tutorial.
Ik kijk telkens weer naar dit soort uitleg uit zodat we er van kunnen leren.
Ik heb het gekopieerd opgeslagen en ook meteen uitgeprint.
Op mijn verjaardag heb ik heel veel PanPastelspulletjes gekregen.
Daarom ben ik zo blij met deze blogspot want er is op het gebied van PanPastels weinig te vinden.

Tip van mij;
Panpastels kun je heel leuk combineren met stempels en Goosebumps.
Echt de moeite waard om uit te proberen.
Ik heb inmiddels 5 oefen-werkjes klaar en die zien er nu al leuk uit.
Jammer dat ik de resultaten van mijn oefenwerkjes hier niet kan laten zien.
Misschien dat iemand het wel kan en het de moeite waard vindt om het te laten zien?
Laat het dan maar aan me weten. :)

Miranda zei

Hoi Ellie, wat leuk dat je het team komt versterken! Een mooie creatie en heldere uitleg van jouw hand, groet Miranda

roelie zei

heel mooi

en duidelijk uitgelegd

gr roelie

Willy de Bruijne zei

mooie kaart Ellie, leuk je hier ook tegen te komen.

Hella zei

Hé Ellie, leuk dat je ook in het DT zit. Welkom! Prachtige tutorial heb je er in gezet. Super!