Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 6 januari 2014

Pan Pastel en stencils

For the english version of this post, please visit my blog.. 

 Pan Pastel en monoprinting:  
1. Ik gebruikte een gedeelte van een monoprint als  basis. Monoprints kleuren met Pan Pastel is geweldig, omdat het zo mooi subtiel gedaan kan worden. Ook, door het monoprinten met acrylverf, is de oppervlakte van het papier een beetje ruw, en pakt de Pan Pastel beter op het papier.
2. Stempel de tekst met versamark en kleur het met Pan Pastel. 
Ik gebruikte Ultramarine Blue 520.5 en Red Iron Oxide 380.5
3. Fixeer de kleuren. 
4.  Accentueer het woordje ART met een witte gel pen.
5. Plak een aantal uitgeknipte vlinders op de kaart, kleur beide met Red Iron Oxide 380.5
Het blad dat ik gebruikte bij het monoprinten is een zelfgemaakt stencil. Stempels zijn van Stampers Anonymus (script) en Unity Stamps (vlinders).

****
Another way to combine Pan Pastel and stencils:
1. Kleur de achtergrond met Violet 470.5.
2. Leg de poinsettia stencil op het kaartkarton, veeg er met de versamark pad overheen, kleur het met Pan Pastel; kleuren Yellow Ochre 270.5, Phtalo Green 620.5, Permanent Green 640.5 en Red Iron Oxide 380.5. 
3. Haal de stencil van het kaartkarton, stempel de script met versamark, en kleur de achtergrond met Pan Pastel. Ik gebruikte de kleuren groen die al genoemd zijn in stap 2. 
4. Stempel de wens met een witte inkt. Gebruik een witte gelpen om de randen van de poinsettia en overschrijf de wens er ook mee. 
5. Teken een doodle lijn om de kaartranden, en kleur het aan de buitenrand met de verschillende al eerder gebruikte kleuren Pan Pastel.
6 Fixeer het geheel. 
.
Het script stempel is van Stampers Anonymus. 
De stencil is ook een zelfgemaakte. Het is ontworpen door Yogi. Ik vroeg haar of ik het wel mocht gebruiken voor persoonlijk gebruik, en ze was zo aardig me het ontwerp toe te sturen. 

**** 
De twee techniekkaarten die in mijn techniekendoos gaan, zijn: 
nr 215

nr 192

Weet je niet waar ik deze techniekkaartjes voor maak, kijk dan even hier: 

9 opmerkingen:

ania zei

Cudne, delikatne i eleganckie!

Words and Pictures zei

Absolutely stunning work from Ellie!
Alison x

Boukje zei

Wat mooi gemaakt weer Ellie, mooie stijl heb je!
Groetjes Boukje.

Diny Sprakel zei

Hoi Elly mooi gedaan, maar wat is een monoprint?
groet DIny

Mieke zei

Dat ziet er weer schitterend uit!

Hella zei

Superrrrr weer!

Gerrittina zei

Mooooooooooi.

Gr. GZ

Anneke zei

Heel mooi . Zo fijntjes. Groetjes Anneke.

Miranda zei

Mooi Ellie en heel duidelijk, ik loop een beetje achter met reageren door deze dagen......groetjes Miranda