Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 16 januari 2014

Pan Pastels with Magenta.......


Hallo allemaal,

Voor een ieder nog een gelukkig, gezond en creatief 2014! 
Ik heb voor jullie op de valreep 2 kaarten gemaakt op het mooie canvas structuur papier dat in de plaats kwam van het fluweel papier. Gelukkig is het fluweel papier weer terug in de collectie(na veel protest denk ik van de PP fans....) Ik heb hier een mooie bloem stempel van Magenta gebruikt. Op de achtergrond heb ik de cover a card French script gebruikt. Ook heb ik de bloem nog een keer geembosst met Silver pearl embossing poeder. In de close-up zie je het effect hiervan.
Voor de twee rechthoekjes heb ik de meest grove structuur kant van het papier gebruikt en voor de opleg kaart van de achtergrond de fijnere structuur van het canvas karton.




Je ziet hier de structuur van het papier door de embossinglaag heen.

Pan Pastels kaart 1:

Ultramarine blue tint 520.8/Blue shade 520.3/extra dark 520.1
Violet tint 470.8
Magenta tint 430.8
Stempels:
IO cover a card French script
Magenta bloem

WOW embossingpoeder Silver pearl 
Versamark

En dan hier de tweede kaart, met andere kleuren en nog meer cover a cards op de achtergrond, namelijk de Grunge en de Spatter.  De bloemen zijn hier gestempeld met inkt(Hero arts midtone) in verschillende grijstinten en zwart. Hier heb ik de fijne structuur van het canvaskarton gebruikt voor de rechthoeken en voor de achtergrond het fluweel karton. Dit werkt toch zo heerlijk........




Pan Pastels:

Phtalo green tint 620.8/620.5/620.3
Violet tint 470.8/470.5/470.3

inkten:
Versamark
Heroarts midtones Charcoal/Soft Granite
versafine zwart

Stempels:
IO cover a cards: 
Grunge/French script/Spatter
Magenta bloem
Magenta tekst

Zo, ik hoop jullie in het nieuwe jaar nog veel te kunnen inspireren en ga lekker aan de slag met de Pan Pastels! Gewoon lekker gaan experimenteren zonder direct een mooi resultaat te willen hebben.......juist door die ervaring leer je het produkt steeds beter kennen en vind je je eigen weg hierin!
Mocht je eens een bepaalde techniek of soort stijl willen zien, laat het maar weten......

tot de volgende keer, 


6 opmerkingen:

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een heerlijke resultaten Miranda...prachtige kleurencombi's bij mooie stempels.

Gerrina zei

mooie rustige en toch zo vol van kleur - kaarten! Prachtig gedaan! Fijne dag verder, Gerrina

Ellie Knol zei

Schitterend! Wat mooi subtiel gedaan, enne wat een mooie stempel, heb ik nog niet in mijn assortiment... :)

Els zei

Wat is dit super mooi gemaakt en ook de embospoeder vind ik hier bijzonder mooi bij.
Groetjes, Els

Mieke zei

Whaw, weer met zo'n silhouettes, prachtig! De tekst is ook heel erg mooi.

Anneke zei

Miranda dit is PRACHTIG!!! Dit noem ik nu kunstwerkjes. Groetjes Anneke.