Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 11 maart 2014

PanPastel en alcohol inkt??

Hoi hoi!
Ik schreef in mijn vorige blogpost hier, dat ik hopeloos op zoek ben naar de combinatie van producten die niet zou werken met PanPastel. Miranda had toen het fantastische idee om de volgende mogelijk onmogelijke combinatie voor te stellen: PanPastel en alcohol inkt.
Een super duper dank je wel Miranda! Dank zij jou maakte ik dit met, ja hoor, PanPastel en alcohol inkt:





Toegegeven, je hebt een medium of ondergrond nodig die dit huwelijk mogelijk maakt. Het wil nu net lukken dat ik momenteel bezeten ben van encaustic, die hier perfect voor is! Encaustic is verven met een mengeling van bijenwas en hars (8 delen bijenwas voor 1 deel damar hars). Zowel alcohol inkten als PanPastel werken hier fantastisch op. En samen? Tja, a mariage made in heaven!


Ik heb de kaft van een eeuwenoude Tattered Angels album eraf gehaald en heb 3 lagen doorschijnende encaustic aangebracht en gefusioneerd aan de ondergrond door ze lichtjes terug op te warmen. Eens deze wat afgekoeld heb ik het gekleurd met 3 Adirondack alcohol kleuren: Eggplant, Sail Boat Blue en Snow Cap.


De randen heb ik afgewerkt met PanPastel: Phtalo Blue extra dark 560.1 en Payes Grey extra dark 840.1. Om de kleuren te fixeren, heb ik het geheel nog eens lichtjes opgewarmd. Met een scheermesje heb ik de was glad gemaakt: hobbeltjes en bobbeltjes werden weggekrabd.
Daarbovenop heb ik alle lagen herhaald: encaustic medium, alcohol inkt en PanPastel. Dan weer lichtjes opwarmen.




Als alles bijna helemaal afgekoeld is, heb ik de randen mooi opgekuist door het teveel aan was zachtjes weg te krabben en ze vervolgens terug met PanPastel in te kleuren. Voilà, nu nog de rest van de album versieren.





En, wie heeft er nog zo fantastische onmogelijke combinatie ideeën? :)))


Liefs,

France


8 opmerkingen:

Jeannette v.D. zei

Wauw, ziet er geweldig uit. Mooie diepe kleur.

Miranda zei

Hoi France, wow je hebt het 'onmogelijke' mogelijk gemaakt! En wat leuk dat je met mijn opmerking aan de slag bent gegaan, best wel aardig wat werk mar met een supermooi resultaat......ik ga weer eens verder denken....haha
xgroetjes Miranda

Corrie Herriman zei

Mooi !
Corrie x

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Schitterend resultaat en prachtige techniek en materiaal zo bij elkaar.

Hella zei

Wat een prachtige kleur heeft het geheel gekregen. Ik was hier nooit op gekomen, maar ik probeer het ooit vast en zeker nog een keer na te doen.(zaten er maar meer uren in een dag...;-) )

craftytrog zei

Thanks for the step-by-step France, your artwork is beautiful!
Alison x

Unknown zei

I love the look of all the many different depths of color and different tones of same colors. Looks amazing.

Words and Pictures zei

Absolutely stunning - such depth from the layers of different mediums - and the blues are just beautiful.
Alison x