Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 11 maart 2015

Spring is...

Wat een heerlijk voorjaarsweer was het afgelopen weekend.
De krokusjes schieten overal de grond uit.
Dat inspireerde me om deze kaart te maken.


Het witte stempelkarton heb ik eerst bewerkt door de achtergrondstempel met spetters  (Darkroomdoor) met versamark te stempelen. Dan de kaart gesponst met PanPastel Hansa Yellow Tint 220.8. Fixeren en laten drogen. Dan met versamark de silhouette bloemen(Magenta) stempelen en deze inkleuren dmv. een softtool met afgeronde punt en PanPastel Permanent Green Tint 640.8.
Weer fixeren en laten drogen.
Je kaart ziet er dan als volgt uit.


Nu beïnk ik de krokus-stempel (Sheena Douglass) met Stazon Cactus Green(de bloemkopjes) en Olive Green(de steeltjes en het blad) stempel deze 3 keer onderlangs de kaart.
De krokussen inkleuren met pastelpotloden bijv. van Derwent of Spectrum Noir en blenden met geurloze terpentine.

'
Tekst stempelen met behulp van een stempellineaal met Stazon Olive Green.
Rand van de hele kaart sponzen met distressinkt bundled sage.
Matten op een bijpassende gele kaart en daarna op een zachtgroene kaart bevestigen.

Klaar :-)


Ik heb de afgelopen 2 jaar met heel veel plezier blogposten gemaakt voor dit blog, maar nu is het tijd voor mij om door te gaan met andere dingen. Soms moet je eerst een deur sluiten om anderen te kunnen openen. Natuurlijk zal ik altijd (ook) met panpastel blijven werken. Jullie blijven me in elk geval tegen komen in stempelland.

Groetjes,
Hella





5 opmerkingen:

Els zei

Jammer Hella dat je stopt, maar gelukkig zien we je mooie creaties ook op jou blog voorbij komen. Bedankt voor je mooie creaties met uitleg en succes.
Groetjes, Els

Ellie Knol zei

Hella, ja daar zijn we wel een beetje aan toe, he... mooi weer. Mooi gedaan!

Boukje zei

Mooi gedaan! Je zachte achtergrond met spetters vind ik ook mooi! Jammer dat je gaat stoppen, veel plezier met je andere dingen!
Groetjes Boukje.

Ellie Knol zei

Hella, zie nu ineens dat je mijn design voor Magenta in de achtergrond hebt gebruikt, LEUK. Gelukkig hoeven we je moois niet te missen, ook al stop je hier voor PP.

Lydia Boode zei

Dank je Hella voor je bijdrages hier op het blog. Ook dit is weer een hele mooie creatie geworden.
Hugs Lydia