Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 5 september 2015

A friend

Goedemorgen allemaal,

ook voor ons is de gezellige en drukke periode van de vakantie weer voorbij en hebben wij de draad van het dagelijks leven weer opgepakt.

De kaart is anders geworden dan ik in mijn hoofd had, omdat mijn styroporsnijder het niet deed. Een idee dat dan maar weer in de toekomst moet worden uitgewerkt.
Voor deze kaart de grote rode stans “Parchment“ van Sizzix uit wit cardstock gestanst. Daarna met een sponsje de kleuren aangebracht. Na het fixeren met Versamark de tekst gestempeld en deze ook met een spons gekleurd.


Er zijn hele mooi achtergrondstempels met plankenstructuur, maar helaas ben ik nog niet in het rijke bezit daarvan. Daarom scrapbookpapier gebruikt. De kleuren van dit vel waren erg flets, dus ook deze ingekleurd met de zelfde kleuren als het uitgestanste perkamentvel (Parchment). Daarna heb ik de planken uitgeknipt en op een dun laagje foam geplakt. Vervolgens per plank vier brads gebruikt om de planken aan de kaart te kunnen “spijkeren”.


Daarna de vlindertjes uit zwart karton gestanst en in de melting pot door de gesmolten, transparante embossing poeder gehaald. Daarna de rode PanPastel met een vinger aangebracht en getracht te fixeren met de heat gun. Helaas vervaagde de kleur te veel om nog als rood te worden herkend en daarom nogmaals de rode PanPastel met een vinger aangebracht en het dit keer gefixeerd met de spuitbus. Dit geeft het resultaat zoals te zien op de foto hieronder.


        De gebruikte kleuren zijn:
        220.5  Hansa Yellow
        250.5  Diarylide Yellow
        340.5  Permanent Red
                             380.5  Red Iron Oxide
        380.8  Red Iron Oxide Tint
        740.5  Burnt Sienna
        800.5  Black
                             
Het was weer ontspannend om een kaart met PanPastels te maken, ondanks het anders is uitgepakt dan de bedoeling was. Het is weer een dag vol regen dus voor iedereen die tijd heeft, de gelegenheid om weer een mooie kaart te maken. Veel plezier en tot de volgende keer!


Els

2 opmerkingen:

Wenda zei

Schitterende kaart is het geworden Els, en die stempel komt nog wel.

Hugs Wenda

Els zei

Ik vrees dat die opmerking naast de stempel in mijn geheugen blijft hangen, hihihi.

Groetjes Els