Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 23 oktober 2015

Ariel

Hallo iedereen,

Het is tijd voor mijn 2e bijdrage aan dit blog.
Het is een tekening van Ariel uit De Kleine Zeemeermin geworden. 


Ik ben begonnen met de lijnen met een potlood te schetsen,
toen ik tevreden was met de schets heb ik hem helemaal overgetrokken met een fineliner voor mooie lijnen, daarna heb ik natuurlijk de potloodschets uit gegumd. 
Ik heb bepaald van welke kant het licht komt (van rechts) en daarna ben ik begonnen met inkleuren met de pastels,
als 1e het haar,
ik heb rood gebruikt als basiskleur en heb de donkerste schaduwen
 en de wortels met een beetje zwart gedaan.
Hierna heb ik de schelpen-top gedaan met 2 verschillende kleuren paars en weer een klein beetje zwart voor extra schaduwen. 
Toen heb ik de huid gedaan met een huidskleur en een bruin voor een realistische kleur en schaduwen.
Natuurlijk heb ik er voor gezorgd dat de 2 kleuren mooi in elkaar over lopen en er geen rare en onnatuurlijke lijnen ontstaan.
Omdat  het licht van rechts komt, zal alles  aan de linkerkant donkerder zijn en hier zullen dus ook de donkerste schaduwen zijn. In het gezicht heb ik vooral schaduwen aan de linkerkant, bij de ogen en bij het haar aangebracht.
Als laatste heb ik de ogen en lippen ingekleurd en de wenkbrauwen met een tandenstoker aangebracht.


Gebruikte kleuren;
340.5 Permanent Red 
380.8 Red Iron Oxide Tint 
430.5 Magenta
470.5 Violet
470.8 Violet Tint
660.5 Chromium Oxide Green 
680.5 Bright Yellow Green 
740.5 Burnt Sienna
800.5 Black

Ik hoop dat jullie het mooi vinden en hier inspiratie vinden. 
Groetjes 
Daphne

4 opmerkingen:

Els zei

Deze tekening verdient om te worden ingelijst.

Annemarie zei

Prachtig mooi gemaakt Daphne!

Wenda zei

Heel mooi Daphne en super uitleg hoe je het gemaakt hebt.

Hugs Wenda

Daphne zei

Bedankt :)