Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 15 maart 2016

B-Bomb


Hoi iedereen,

vandaag heb ik weer iemand van Block B getekend, namelijk B-Bomb. Normaal zou ik nooit zo kort achter elkaar 2 personen van dezelfde band tekenen, maar een vriendin van mij vroeg of ik heb kon tekenen, dus dat heb ik ook voor haar gedaan. Zij heeft ook deze foto uitgekozen.




De huid is iets geler dan normaal (en lijkt op de foto geler dan in het echt), omdat het licht in de foto ook voor een gelige huidskleur zorgde. In zijn gezicht heb ik de schaduwen met geel en bruin gedaan en op de plekken waar het licht op valt heb ik een beetje wit gedaan.
Voor zijn ogen en haar ik glitters gebruikt, deze heb ik als laatste aangebracht. Voor zijn haar heb ik verder nog 3 kleuren bruin en wit gebruikt.
Ik heb deze keer geen zwart gebruikt voor de schaduwen, omdat er op de foto ook geen hele zwarte schaduwen waren. Het shirt heb ik met 2 kleuren grijs voor de schaduwen en wit voor de lichtere plekken gedaan.

Gebruikte kleuren:
100.5  TitaniumWhite
270.5  Yellow Ochre
380.5  Red Iron Oxide
380.8  Red Iron Oxide Tint
740.1  Burnt Sienna Extra Dark
740.5  Burnt Sienna
780.1  Raw Umber Extra Dark
780.3  Raw Umber Shade
800.5  Black
840.7  Paynes Grey -1-Tint
840.8  Paynes Grey -2-Tint
930.5  Bronze
931.5  Copper
012 Pearl Medium White Coarse

Omdat ik er altijd een music video bij doe, heb ik haar om een liedje van Block B gevraagd wat zij leuk vindt, en ze stelde Jackpot voor, waar ik het eerlijk gezegd ook wel mee eens ben!

Groetjes,
Daphne

2 opmerkingen:

Els zei

Ik heb gezien hoe de tekening van een wit papier tot een prachtig portret is omgetoverd, knap gedaan weer!

Wenda zei

Super gedaan Daphne, schitterend geworden.

Hugs Wenda