Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 9 juni 2016

Fish Fun

Hallo allemaal,

Als vis liefhebber kan vis mij zeer inspireren om te eten..... maar ook om er een leuke tutorial mee te maken, in dit geval een felicitatiekaart.


Wat heb ik gedaan om deze kaart te maken.


Ik heb drie vel kopieer papier bewerkt met verschillende kleuren pan pastel. Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt:
680.5 bright yellow green, 580.8 turquoise tint,  580.5 turquoise, 580.3 turquoise shade, 
620.3 phthalo green shade, 520.5 ultramarine blue, en 560.5 phthalo blue.


Nadat ik deze gefixeerd heb, heb ik uit twee vellen allemaal cirkels gestanst.


Deze cirkels heb ik allemaal op het 3e vel geplakt.


Vervolgens met 955.5 pearlescent blue heb ik bubbels aangebracht. Leg het stencil op het papier, dep met een dauber de versa mark inkt op het stencil, haal het stencil weg en dep vervolgens de pan pastel op de bubbels. Niet wrijven. Borstel met een penseel het overtollige pan pastel weg.


Vervolgens met versa mark inkt deze schelpen stempel van art journey gestempeld, en met 
620.3 phthalo green shade gedept en weer het overtollige weggehaald met het penseel.
Ik heb uiteindelijk wel het vel gehalveerd omdat ik het te groot vond voor wat ik wilde doen.


Ik heb twee correspondentie kaarten bewerkt met pan pastel en vervolgens met 
white coarse 012 pearl medium bewerkt voor wat glinster. Is op de foto niet te zien.....


Met stick it, heb ik deze bubbels uitgestanst, ideaal spul want zonder lijmresten te zien kan ik de bubbels mooi daar plakken waar ik ze hebben wil.


De vissen heb ik met versa mark inkt gestempeld en met embossing poeder bestrooid. Ik heb drie kleuren door elkaar gegooid voor een mooie mix.


Met glossy accent wat extra druppels aangebracht.


Deze leuke randjes zijn van Studio Light. Ik heb deze met zwarte memento inkt rondom  gestempeld


Ik hoop dat jullie weer wat ideetjes op hebben kunnen doen.
Creatieve groetjes,

Emmy Wind




1 opmerking:

Lydia Boode zei

Wat een gaaf resultaat zeg.

Hugs Lydia