Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 19 juli 2016

Madison

Hoi iedereen,

de tekening van vandaag is een cadeau voor een vriendin van mij, daarom heb ik gekozen om haar Ball Jointed Doll genaamd Madison te tekenen.



Zoals altijd ben ik begonnen met een potloodschets en heb deze weer uitgegumd tot lichte lijntjes. Daarna heb ik alles ingekleurd met de kleuren van Madison, het jurkje heb ik zelf ontworpen en ik heb hierbij rekening gehouden met wat Madison zelf zou dragen.
voor het haar heb ik als eerst alles een basis kleur gegeven, omdat zij 3 verschillende haarkleuren heeft, heb ik eerst besloten tot waar ik welke kleuren wilde. Daarna heb ik met een doezelaar details en schaduwen aangebracht en als laatste ben ik met de witte glitter over het hele haar gegaan om het een mooie afwerking te geven.
Voor de ogen heb ik zwart en blauw gebruikt en als afwerking ben ik met een zwart potlood over de wimpers gegaan.

Gebruikte kleuren:

012 Pearl Medium White Coarse
013 Pearl Medium Black Fine
100.5  TitaniumWhite
250.5  Diarylide Yellow
250.8  Diarylide YellowTint
430.3  Magenta Shade
430.5  Magenta
430.8  Magenta Tint
470.5  Violet
560.5  Phthalo Blue
560.8  Phthalo Blue Tint
951.5 Pearlescent Yellow
954.5 Pearlescent Violet

955.5 Pearlescent Blue


Ik hoop dat jullie deze tekening weer mooi vinden.
Groetjes
Daphne